venres, 27 de abril de 2018

AFONSO X: Ai eu coitada, como vivo em gram cuidado


Afonso X ou Sancho I

Ai eu coitada, como vivo em gram cuidado
por meu amigo que hei alongado;
       muito me tarda
       o meu amigo na Guarda.
 
Ai eu coitada, como vivo em gram desejo
por meu amigo que tarda e nom vejo;
       muito me tarda
       o meu amigo na Guarda.

1.-Forma
·         É unha cantiga de amigo porque:
- aparece a palabra amigo;
- breve e autóctona;
- fala unha muller namorada; moza solteira;
- quéixase pola ausencia do noivo;
- símbolos;
- desenvólvese nun marco natural.
·         Esta cantiga está formada por 2 cobras de 4 versos cada unha. Cada verso ten 10-13 sílabas e rima femia
·         Ten refrán, é polo tanto unha cantiga de amigo de refrán
·         O refrán está formado por 2 versos de 4-7 sílabas e rima femia

2.-Esquema métrico
·         Presenta o seguinte esquema métrico

I
II
13’
a
b
10’
a
11'  b
4’
R
R
7’
R
R

Esta cantiga está formada por 2 dísticos monorrimos
Son cobras singulars porque cada unha ten un esquema de rima diferente: a primeira cobra a-o e a segunda e-o.



3.-Recursos estilísticos
Os recursos que presenta son
a)       Refrán: verso 3 e 4 de cada cobra.
b)      Paralelismo: verso 1, 5 e 2,6.
c)       Non ten leixaprén

É unha cantiga narrativa monologada porque unha moza conta en 1ª persoa os seus sentimentos.
Non está clara a súa variedade, pero podemos deducir que é unha mariña ou barcarola porque nomea o topónimo Guarda, unha vila mariñeira, e polo tanto localizámola na beira do mar. Tamén pode ser que se refira a que estaba de garda na guerra.

4.-Conclusión
  • A voz lírica é unha moza solteira que narra en primeira persoa.
  • Fai un monólogo en primeira persoa no que amosa a súa desesperación pola tardanza do amigo.
  • O escenario é un marco natural, neste caso a Guarda, unha vila mariñeira.
  • O argumento resúmese en que a moza solteira acode á Guarda para atoparse co seu namorado, pero este non chega e ela desespérase e preocúpase por se lle pasou algunha desgraza.
  • Non presenta símbolos.